1.     CE SUNT TEORIILE ÎNVĂŢĂRII

Fundamente ştiinţifice şi aplicative pentru teoria şi metodologia instruirii

 

2.               FUNCŢIILE TEORIILOR ÎNVĂŢĂRII

3.               TEORIILE ÎNVĂŢĂRII GRUPATE ÎN MODELE

3.1.Modelul behaviorist

3.2.Modelul cognitivist

3.3.Modelul constructivist

3.4. Implicații ale modelelor învățării în actul educațional

4.TEORIA CONDIŢIONĂRII OPERANTE

41.Teoria condiţionării operante

4.2. Aplicaţii ale teoriei lui Skinner

 

5. TEORIA PSIHOGENEZEI CUNOŞTINŢELOR ŞI OPERAŢIILOR INTELECTUALE
5.1.Teoria psihogenezei cunoştinţelor şi operaţiilor intelectuale-J.Piaget

5.2.. Aplicaţii ale teoriei lui Piaget

 

6. TEORIA GENETIC-COGNITIVĂ ŞI STRUCTURALĂ

6.1.. Teoria genetic-cognitivă şi structurală-J.S.Bruner

6.2. Aplicaţii ale teoriei lui Bruner

Prelegere dirijată

2 ore


7. TEORIA OPERAŢIONALĂ A ÎNVĂŢĂRII

7.1. Prezentarea teoriei învăţării-P.I.Galperin

7.2.Valenţe şi limite ale teoriei

7.3. Aplicaţii ale teoriei lui Galperin

8. TEORIA ÎNVĂŢĂRII CUMULATIV-IERARHICE

8.1. Prezentarea teoriei lui R.Gagne

8.2.Valenţe, limite şi aplicaţii ale teoriei

9. TEORIA ORGANIZATORILOR COGNITIVI ŞI ANTICIPATIVI DE PROGRES -D.P. AUSUBEL

9.1.Prezentarea teoriei

9.2. Contribuţia la constituirea unei teorii a instruirii şi învăţării

 

10. STRATEGII DIDACTICE MODERNE DERIVATE DIN MODELELE ÎNVĂȚĂRII

10.1. Strategii interactive

10.2. Strategii activ-participative

10.3. Strategii bazate pe colaborare